Göteborg är verkligen inte dåliga på att sälja bra hantverksglass. Här hittar du min absoluta favoritglass sedan några år tillbaka.... och här har du min Topp 3-lista! över stans absolut bästa glassbarer. MEN. En bubblare har seglat upp. Nämligen nyöppnade Gelaterian på Mariaplan som säljer sin handgjorda italienska gelato. Deras största vapen kan vara Pistageglassen, den smakar exakt som i Rom eller i en charmig by någonstans i Puglia för den delen. Så värd en liten omväg för, och speciellt nu i värmeböljan.