Vi börjar med Midsommardagen då vi vaknade till dukat frukostbord och regn. Några hoppade direkt efter sista kaffet in i bastun. Jag däremot tassade runt i trädgården, Anna och Tobbe har gjort det omöjliga och skapat ännu lite mer magi. Med uteplats numera på sidan om huset där solen går ner.. ..och världens sötaste köksträdgård. Jag kanske ska berätta att midsommar i år hade sin utgångspunkt på Kinnekulle. Inte konstigt med tanke på att Patrik och Josefin från gänget nu haft öppet sin Agristurismo Österplana, i den gamla stenkyrka de köpt, i en månad nu. Och vi var sprängfyllda av nyfikenhet på hur livet där på kullen ter sig för dem. Midsommarafton hade därför fullt fokus på att hjälpa till i verksamheten så gott vi förmådde. Så av den anledningen sköt vi på hela firandet till dagen därpå. Ingen sillunch eller andra vanliga traditioner utan bättre upp! Vi hade långlunch i kyrkan och åt en otrolig middag med matchade viner. Njöt av att äntligen vara samlade! Inte precis alla i gänget, men ändå. Tillräckligt många för att få kalla det fest! Dagens outfit bestod av linneklänning, linnekavaj och linnescarf. Favoritmaterialet just nu går att gissa! Sedan åkte vi ner till sjön och hoppade i Anna och Tobbes båt och de som inte skulle köra denna dag njöt av dessertvin från flaska på guppande färd. Eller jaa, färd och färd. Vi kastade loss och puttrade sedan runt ett litet gulligt varv utanför båthamnen innan vi vände tillbaka till båtplatsen igen. I köket hos Anna och Tobbe är det alltid någon som grejar med något. Och denna kväll blev det solnedgång, köpepizza och pizzasallad av Annas första spetskålskörd. Ibland är det enkla också det perfekta. Hahaha. Skrattet jag hade djupt ner i magen då jag själv skördade loss senare den helgen på kolonin. Fyra luktärtsstrån och två pioner. Det är inte riktigt samma nivå som att driva upp ett helt kålhuvud. Men jag är glad ändå.